Web Design

De ce orice produs comercial are nevoie de website?

Pentru că shoppingul s-a mutat pe online, iar acest trend prinde din ce în ce mai tare și în România. Prin urmare ai website, atunci ai toate șansele te găsească clienții tăi și să cumpăre de la tine, cu mai mare ușurință. Varianta inversă contravine atât de mult spiritului comercial actual, încât nici nu mai merită menționată.

Cum ar trebui să arate un site web bun?

Website-ul în sine nu este chiar o operă e artă. Este obligatoriu să aibă un design plăcut ochiului, să conțină o paletă cromatică atractivă și potrivită pentru tipul de produs/ activitate al companiei pentru care a fost creat, să fie ușor intuitiv. Pe lângă aceste aspecte, un website bun trebuie să fie util vizitatorului, ușor de navigat și să aibă la vedere elementele esențiale: butoane, formulare, contact rapid și altele.

Cele mai multe companii aleg să-și construiască website-uri de la zero, practic vor să fie originale, să integreze funcționalități specifice, să ofere vizitatorilor experiențe inedite, unice. Un astfel de produs este într-adevăr o mini operă de artă și știința la un loc, care produce rezultate pe măsură.

De partea cealaltă, există și companii care aleg variante de website stil template, ce pot fi adaptate la nevoile lor, atât cât le permite tema. Între cele 2 modele găsim diferențe mari legate de design, de grad de flexibilitate, de adaptabilitate la noi cerințe ale companiei sau brandului, de costuri.

În alegerea modelului de website, unic sau împrumutat, companiile pornesc de la obiectivele de business. Atunci când vrei să investești în brand și să ocupi o poziție de top în piața ta, ai nevoie să fii și să transmiți unicitate, originalitate, putere.

Mai mult, dacă activezi într-o piața aglomerată sau supraaglomerată, singura miză este să rămâi în mintea consumatorului cumva și, printre altele, website-ul este o soluție prin care poți reuși acest lucru, cu mici amendamente:

  • să se încarce repede (vizitatorii nu așteaptă mai mult de 3-5′);
  • să aibă pagina ”acasă” super atractivă;
  • să aibă conținut relevant pentru vizitatori;
  • să aibă un design simplu și atragător;
  • să fie ușor de navigat.

 

Odată ajuns pe site, vizitatorul are așteptări, pe care este bine să i le îndeplinești. Oferă-i motivul pentru care l-ai atras pe site și dă-i voie să-l găsească foarte repede, fără să facă prea mult reseach. Cu cât vizitatorul găsește mai ușor conținutul promis sau butoanele de call-to-action, cu atât va fi mai satisfăcut, iar tu mai fericit. De exemplu, ești clinică medicală și vrei ca pacienții tăi să se programeze online rapid la consultații? Atunci pune la vedere formularul de programări și eventual telefonul de contact al departamentului respectiv.

O imagine face mai mult decât o mie de cuvinte

Prin imagini adeseori spui tot. Între ceea ce propui prin website și ceea ce se așteaptă vizitatorul să găsească acolo trebuie să existe un echilibru perfect. Trendul actual este să comunici prin imagine, foto sau video, cât mai mult posibil. Decizia de a cumpăra este influențata de existența conținutului video pe website și se pare că au de 3 ori mai mult succes produsele care sunt însoțite de filme în loc de text. 80% din vizitatori sunt captați de acest tip de content și aleg să rămână pe pagina datorită video-urilor, pe care le găsesc acolo.

Prin urmare nu este doar indicat, ci chiar obligatoriu să folosești poze și video cât mai mult, dar acestea este nevoie să fie autentice și relevante. Cu cât de îndepărtezi de natura produsului sau serviciului tău, în ideea să-l faci mai comercial, mai atractiv, cu atât pierzi din vedere esența. Vizitatorul are nevoie să simtă că produsul sau serviciul găsit pe web-ul tău este ceea ce caută, că îl face să se simtă diferit, că îi îmbunătățește calitatea vieții, că îi este util și că obținându-l a făcut o alegere bună, un deal bun.

Dacă ai website, ai și vizibilitate

Un website de prezentare sau un magazin online este un instrument de promovare excelent, atâta vreme cât oamenii știu de el. Doar că ai website nu înseamnă că ai vizibilitate automat. El are nevoie de metode de atragere a traficului pe site, pentru a îndeplini obiectivul pentru care a fost creat, acela de prezentare sau de vânzare online.

Diferența dintre website responsive și neresponsive

Tot am vorbit mai sus de cele câteva aspecte esențiale pe care le bifează întotdeauna un website bun și am amintit de funcționalitate și de ușurința navigării. Caracterul responsive are legătură cu cele două componente, în măsura în care actualmente te poți deplasa cu ușurință pe o pagină web cu telefonul mobil sau cu tableta, doar dacă website este optimizat pentru respectivele device-uri. Acest trend a devenit o cerință odată cu mutarea atenției publicului de pe desktop pe telefonul inteligent. Întrucât este mult mai facil să folosești telefonul acolo unde acum 10 ani foloseai doar laptopul, designerii au nevoie sa adapteze formatele paginilor web la noile rezoluții, dimensiuni, cerințe.

Ce se întâmplă când ai un website funcțional, dar nu este responsive? Există 2 variante: prima este să adaptezi designul și a doua să faci un nou site, responsive din construcție. Prima soluție poate fi destul de costisitoare și fără rezultatul dorit, în sensul că te poate costa aproape la fel de mult cât un site nou-nouț și la final să constați că de fapt designul este învechit și nu-ți mai place. Varianta de a construi un site nou este recomandabilă din cel puțin 2 puncte de vedere: îi dai un look mai atractiv și îi poți adăuga mai multe funcționalități, așa cum ai constatat că și-ar dori clienții tăi.

De ce sa ne alegi pe noi ca furnizori de web design?

Mizăm pe creativitate, originalitate, funcționalitate;
Ne asumăm creațiile și oferim un raport rentabil între produs și preț;
Considerăm website-ul un instrument esențial în procesul de comunicare, de aceea influențăm brandurile să conteze pe efectul creațiilor unice.

CONTACT

Cu ce te putem ajuta?

Echipa noastră are expertiză în web design, marketing online, PR. Hai să ne cunoaștem!