Close

Strategie de Brand

Ce este Strategia de Brand

Strategia de Brand este un plan cu obiective specifice, determinate în timp. O strategie de brand bine gândită și executată impactează toate aspectele unei afaceri. De asemeni, Strategia de Brand bună conectează brandul și consumatorii lui pe termen nedefinit.

Strategia de Brand are legătură, dar nu se definește limitativ doar prin produs sau siglă, website, acțiuni sporadice de diverse feluri. Brandul transmite atât prin ceea ce poate cineva vedea, cât mai ales, și uneori foarte important, prin ce consumatorul percepe despre brand ca experiență. Există, prin urmare, mai multe aspecte care țin de Strategia de Brand, aspecte care reușesc în final sau nu, să poziționeze un brand în mintea și am spune noi, chiar în inima consumatorilor. În definitiv, câți dintre clienții unui brand cumpără rațional? Dacă agreăm cu toții că achizițiile se fac în 90% din cazuri emoțional, atunci e nevoie să te diferențiezi nu prin produse sau servicii, ci prin ce ”promite” brandul că face mai bine pentru consumatorii și fanii lui.

Promisiunile pe care le fac brandurile au foarte mare legătură cu ”consistența” sau adevărul. Cu alte cuvinte, când promiți ca brand trebuie să fii consistent cu ceea ce ai promis și să nu faci nicio acțiunea, declarație sau altceva care confuzează audiența sau o pune pe gânduri. O Strategie de Brand este esențială deoarece oferă claritate cu privire la peisajul competitiv, poziția pe piață și așteptările consumatorilor. Aceste informații sunt vitale pentru a maximiza competitivitatea brandului și pentru a construi branduri puternice. Brandingul îmbunătățește în mod semnificativ performanța și rentabilitatea mărcii prin puterea numelui, credibilitate și încredere, eficacitatea publicității și prin angajați inspirați și loiali.

Ce obții având Strategie de Brand?

  • Vizitatorii și clienții știu exact ce face brandul tău.
  • Începi mai lesne dialogul cu noi prospecți deoarece înțeleg repede ”what you stand for”- ce promite brandul;
  • Achiziții rapide de contacte calificate, deoarece experiența clienților cu brandul va  susține conexiunea imediat;
  • Poți introduce servicii/ produse premium pentru că ai obținut autoritate ca brand.

Cu ce te putem ajuta?

Orice brand de succes are în spate o strategie bine gândită și executată. Dacă ai deja o Strategie de Brand, facem o introspecție, care în termeni de marketing se numește audit, pentru a vedea ce este vezabil și ce nu a dat rezultate, pentru a îmbunătăți. Dacă facem strategia de la zero, atunci:

  • cercetăm piața,
  • înțelegem produsele / serviciile brandului și ale concurenților,
  • dezvoltăm o strategie în jurul beneficiilor emoționale ale produselor brandului,
  • definim personalitatea mărcii, povestea (misiunea, viziunea, valorile) și  poziționarea,
  • conectăm brandul cu publicul relevant, pentru o comunicare pe termen lung și benefică pentru ambele părți.

 

Ai nevoie de o Strategie de Brand mai eficientă?

Dezvoltăm strategii de brand pentru companii pe baza înțelegerii contextului pieței, al obiceiurilor de cumpărare, istoriei și obiectivelor companiei. Crede-ne, branding-ul merge mult dincolo de logo-ul sau paletarul de culori.