Publicitate Online

Schimbări majore în Google AdWords

Google a anunțat că începând din 4 octombrie 2017 este mai focusat pe realizarea de conversii (clickuri, descărcări de aplicații, completări de formulare, etc.) prin supradifuzare.

Ce este supradifuzarea?

Supradifuzarea ține de alocarea zilnică a bugetului per campanii Google Adwords, cu scopul de a realiza mai multe conversii. Până acum, datorită supradifuzării, puteai cheltui în medie 20% /zi mai mult decât bugetarea, dacă se constata că traficul e relevant pentru a converti. De acum, poți cheltui până la 100% mai mult pentru trafic de calitate, cu mențiunea că nu va fi depășit bugetul lunar stabilit. Diferența vine din zilele cu trafic redus.

Hai să luăm un exemplu, ca să fie elocvent: desfășori o campanie de search și ai bugetat 50 lei/ zi. La sfârșitul lunii, ar trebui să fii facturat cu suma de 1520 lei, adică 50 lei X 30,4 zile (365 zile : 12 luni). Dacă te uiți pe desfășurătorul zilnic în Setări: facturare și plăți, vei observa că sumele investite zilnic diferă de la zi la zi. În unele zile apare o cheltuială de 40 lei în alte zile de 60 de lei, dar adunate ele nu depășesc 1520 lei.

Mișcarea tactică a Google este în favoarea realizării de cât mai multe conversii. Prin urmare, va arăta reclama ta mai multor ochi dornici să găsească produsele sau mărcile căutate, exact în momentul căutăriiși în zilele în care căutările sunt mai intense. Nimeni nu poate estima în ce zile clientul țintă caută produse și servicii similare cu ale tale și în ce zile nu are chef de search. Google proceda la fel și în trecut, dar cu o marjă de 20% din bugetul zilnic. Dar azi ai oportunități în plus, ai mai multe șanse să prinzi undă verde la potențialul client.

Google îți oferă azi mai multe oportunităță de vânzări

Dacă ai deja instalat un sistem de urmărire a traficului din website, o să observi că în zilele cu supradifuzare, traficul și conversiile sunt mai mari decât în zile cu buget subalocat. Cu alte cuvinte măsoară KPI – key performance indicator – pe care fiecare advertiser îl urmărește pentru a determina succesul campaniilor Google Adwords.

 

Este momentul să te gândești mai bine ce buget lunar aloci campaniilor tale Google Adwords, pentru că ai șansa acum să-ți optimizezi rezultatele. De exemplu, ca să determini care este bugetul potrivit pentru realizarea obiectivului campaniei tale de search, pe care ai în plan s-o desfășori, poți porni de la costul cuvintelor cheie pentru care vrei să licitezi, atât al celor licitate de concurență, cât și al altora, pe care le consideri oportunitate.

 

După ce inițiezi căutări folosind Google Trends sau Google Keywords Planner sau alte tool-uri gratuite sau plătite, vei dori să cheltuiești bugetul pe cuvinte cu o rată mare de conversie. În timpul desfășurării campaniei, ca orice bun advertiser, urmărești care cuvinte convertesc mai bine și licitezi mai mult pentru ele, în defavoarea celorlalte. În acest pas te ajută și Google care supradifuzează anunțul tău pentru a fi maxim posibil vizualizat de clientul care te caută.

 

În măsura în care primul lucru pe care îl facem atunci când avem avem nevoie de ceva este să deschidem telefonul și să inițiem căutări pe internet, nu mai rămâne nicio îndoială că Google a luat o decizie înțeleaptă. Nu știm cu siguranță când se fac căutări relevante pentru brandul nostru, dar știm cu siguranță că se fac și atunci este mai bine să fim prezenți la momentul oportun.