Publicitate Online

Promovarea caselor de avocatură prin marketing digital

Cabinetele de avocatură constituie una dintre cele mai provocatoare tipuri de afaceri promovate în mediul online. Fiind o activitate care presupune confidențialitate, etică, respectarea unei norme restrictive impuse de Baroul de avocatură, casele de avocați tind să practice în continuare promovarea mouth to mouth. Succesele răsunătoare ale unui avocat foarte bun, ca și ale unui medic foarte bun, nu trec neobservate de publicul interesat, de aceea pare că promovarea din gură în gură ar fi suficientă. Doar că azi, o multitudine de tipuri de informații circulă cu viteza luminii și ieșirea din ”arenă” sau mai bine spus, lipsa unei prezențe constante în ochii publicului, pot transforma pe aproape oricine într-un ”ilustru necunoscut”. Prin urmare, și în cazul unui avocat bun sau al unei case de avocatură bine cotate, construirea unei prezențe online puternice este binevenită și chiar oportună.

Deci, să construim un brand puternic prin website și blog

Construirea unui brand puternic poate începe cu ajutorul Google My Company, care arată locul unde se află cabinetul, poze şi încă câteva detalii esențiale. Pentru că domeniul este destul de specializat, este indicat să existe un website de prezentare a serviciilor, un formular de programare, un chat eventual și poate chiar blog legislativ sau procese celebre. Existența unor canale de social media, cum este Linkedin ar înlesni intrarea într-o comunitate profesională, în care oamenii sigur au nevoie de un avocat, un consilier juridic sau un consultant pe o temă juridică.

Valoarea website-ului constă în scoaterea în evidență a principiilor şi valorilor, care conduc cabinetul de avocatură, precum și echipa, serviciile, obiectivele, etc. Întreg conţinutul postat în cadrul acestui website trebuie optimizat pe cuvintele-cheie care să aibă legătură cu aria de căutare pe Google, dar care să ofere şi prilejul clientului de a beneficia de informaţii utile. Ataşarea unui blog website-ului respectiv este o idee foarte utilă, dat fiind faptul că se poate genera trafic din articolele postate acolo.

Conceperea unui site în care să se pună accentul de dezbateri şi discuţii cu persoanele interesate şi încurajarea acestora în a posta şi în a-şi exprima părerea sub formă de recenzii, constituie un alt mod prin care cabinetul de avocatură poate să beneficieze de o clasare superioară în topul căutărilor. Revendicarea poziţiei de top pe Google My Business reprezintă o metodă prin care clienţii cabinetului de avocatură îşi pot lasă recenziile asupra activităţii respectivului cabinet, în dosarele în care au fost apăraţi de aceştia.

Biografiile sunt un element decisiv în alegerea unei case sau alteia de avocatură. Din punct de vedere SEO, expunerea CV-ului trebuie să se facă într-un anume mod, pentru că…deh, optimizarea o cere. Practic casa de avocatură este un brand de companie, crescut și întreținut cu ajutorul brandurilor personale ale avocaților din componența casei. Prin urmare, piesele separate ale puzze-lui vor contribui la crearea imaginii de ansamblu, utilă întregului, cât şi părţilor separate.

După construirea și optimizarea website-ului, musai mobile responsive, identificarea categoriilor de public-ţintă şi targetarea acestora prin plasarea de reclame este chiar următorul pas. De aceea, crearea unor biografii cât mai reprezentative, axate pe experienţa în domeniu a celor în cauză, asociată cu o fotografie la rezoluţie mare şi linkuri către conturile de pe reţele de socializare reprezintă acțiuni de mare importanță pentru brand. Un plus pentru o poziţionare cât mai superioară în clasamentul căutărilor Google este dată de inserarea de linkuri către diverse publicaţii, în care apar numele avocaţilor, care fac parte din casa de avocatură sau către articole publicate de către aceştia în diverse publicaţii online şi care au valoare de referinţă.

De mare ajutor în promovarea plătită a unei case de avocatură este platforma Linkedin, care este o reţea profesională şi care evidenţiază într-un mod avantajos pe cei care sunt înscrişi acolo. Alăturarea profilului cabinetului de avocatură şi implementarea profilurilor avocaţilor care sunt asociaţi la această casă va contribui la o mai bună poziţionare în rezultatul căutărilor pe Google. În plus, aceştia se pot înscrie în diverse grupuri de discuţii, ceea ce va face că popularitatea în căutări să crească.

După cum am amintit mai sus, blogul este o bună modalitate prin care cabinetul de avocatură se poate promova. Atât prin intermediul blogului propriu, cât şi prin cel al casei de avocatură, ambele optimizate SEO şi cu articole utile şi folositoare utilizatorilor, poți ajunge foarte repede în atenția clienților interesați. Aceste bloguri vor constitui punţi de legătură din punct de vedere SEO cu site-ul cabinetului. Desigur, promovoarea prin intermediul blogurilor unor influenceri sau cu reputaţie solidă online va contribui la crearea de trafic şi la creşterea în popularitate în ceea ce priveşte căutările online. Practic, sistemul de promovare nu diferă cu mult de cel clasic, doar că nivelul de atenţie şi de monitorizare sunt la o scară mai mare datorită unor restricții asociate domeniului.

Mai multă vizibilitate prin reţelele de socializare

Facebook, Twitter, Instagram, dar mai ales Linkedin şi Google + îţi vor asigura un capital nu doar de imagine, ci şi de popularitate, mai ales dacă tot ceea ce postezi este optimizat SEO. Trebuie manifestată o atenţie deosebită pentru Google +, acesta fiind un serviciu direct administrat de către motorul de căutare online. Crearea unei pagini dedicate pe Google + va conduce la o indexare mult mai bună, iar alăturarea comunităţilor de avocaţi şi expedierea profilului către aceştia şi persoanele lor de contact o să contribuie la creşterea popularităţii în căutări. Prin intermediul plasării de reclame Facebook Ads o să poţi capta atenţia unui număr ridicat de persoane, mai ales că şi aici te poţi alătura diferitelor comunităţi şi grupuri de discuţii.

Monitorizează reputaţia brandului în spațiul online

Alături de modalităţile de promovare eficientă menţionate anterior, orice cabinet sau casă de avocatură se poate promova prin intermediul unui canal de Youtube. Creat special în acest scop, săptămânal pot fi postate diverse prezentări realizate de către avocaţii, care fac parte din cabinet şi care se pot pronunţa în legătură cu diverse cazuri, care au fost dezbătute sau pot prezenta punctul lor de vedere în legătură cu anumite cazuri solicitate de către utilizatori. În plus, discutarea anumitor subiecte care au legătură cu specializarea lor, în care sunt prezentate diverse pledoarii sau expuneri nu pot decât să ajute la o clasare cât mai avantajoasă în topul căutărilor online.

Atât timp cât tot ceea ce se face în scopul promovării respectă politica Google în ceea ce priveşte furnizarea de conţinut informativ, nu promoţional, de natură să fie util utilizatorilor, va avea doar rezultate excelente din punct de vedere al optimizării. Pentru că monitorizarea este unul dintre aspectele foarte importante care contribuie la sporirea nivelului de recunoaştere online şi la consolidarea unui brand, site-ul trebuie astfel optimizat încât să ofere pe lângă posibilitatea de exprimare a părerilor utilizatorilor şi clienţilor şi câteva elemente precum optimizarea pentru dispozitivele mobile şi o secţiune de live chat.

Aceste elemente asigură site-ului un nivel de conectivitate ridicată, în condiţiile în care majoritatea utilizatorilor caută aproape orice pe internet. Conţinutul optimizat pentru terminalele mobile reprezintă un avantaj major, în condiţiile în care puţine sunt site-urile de specialitate din acest domeniu, care oferă această cerință. Chiar dacă secţiunea de live chat reprezintă o componentă care este mai greu de implementat şi de susţinut, ideea este demnă de a fi reţinută, în condiţiile în care oamenii preferă să discute în timp real despre ceea ce îi interesează legat de o problemă de natură juridică.

La final, Google Analytics o să-ţi valideze sau nu faptul că te poziţionezi pe o treaptă superioară în căutarea Google. Analytics oferă informaţii despre categoriile de clienţi care sunt interesaţi de serviciile oferite, cele mai accesate date de pe site şi cele mai populare subiecte dintre cele postate de către tine. Analizând toate aceste date şi informaţii vei ştii ce este de făcut acolo unde rezultatele nu sunt cele scontate şi îţi va permite să creezi exact acel tip de conţinut care să fie pe placul celor care au nevoie de serviciile tale.