PPC Management

PPC (pay per click) este o metodă puternică de advertising, prin care un brand ajunge repede și sigur la clienții săi potențiali.

Condițiile de business s-au schimbat în era digitalizării

Pe stradă vezi oameni uitându-se în telefon în timp ce merg, într-un local primul lucru pe care îl fac oamenii este să caute rețeaua wi-fi, la birou stai cel puțin 8h în fața unui desktop, acasă te relaxezi cu tableta în mână. În aceste condiții, mai încape vreo îndoilă cu privire la locul unde se află clientul tău?

Marea provocare a brandurilor a devenit aceea de a atrage public în spațiul lor online și de a le oferi o experiență spectaculoasă, pentru că business-ul în online nu este doar despre bani, ci mai ales despre emoție. Calea cea mai scurtă, eficientă și sigură este să înțelegi ce caută, ce vor, ce așteptări au și să le vorbești pe limba lor. Tehnic, acest lucru înseamnă să îi targhetezi după cuvinte cheie. Dacă caută ”medic stomatolog sector 1” și ești din această categorie, este bine să apari în rezultatele plătite, pentru a fi mai vizibil și mai ușor de contactat (studiile spun că 80% din useri nu caută mai mult de 5 poziții dintr-o pagină Google).

Ce înseamnă rezultatele plătite și care este legătura cu PPC (pay per click)?

PPC (pay per click) sunt o modalitate rentabilă și transparentă de licitație pe cuvinte cheie, pe care le consideri relevante pentru brandul tău. În sensul cel mai larg, dacă vinzi uși din lemn masiv sau servicii de reparații centrale termice, atunci licitezi de exemplu pentru ”usi lemn masiv” și ”reparatii centrale termice”. De fiecare dată când un client interesat de acele produse sau servicii va iniția o căutare în motoarele de căutare, vei putea fi găsit cu ușurință și contactat. Dacă oamenii văd anunțul tău și îl accesează, atunci vei plăti suma pentru care ai licitat (în limita algoritmului de calcul), dacă doar ai fost vizualizat, dar nu ai primit niciun click, nu plătești nimic.

Cu alte cuvinte, prin PPC (pay per click) aduci trafic calificat (qualified leads) pe website-ul tău, adică posibili clienți interesați de produsele și/ sau serviciile tale. Pentru că totul se întâmplă în baza unui buget lunar alocat de tine, la sugestiile advertiserului, îți poți crește cifra de afaceri de la lună la lună cu un procent pe care ți-l stabilești singur.

În acest punct putem discuta despre avantajul pe care îl oferă reclama de tip PPC companiilor mici sau start-up-urilor. Contează mai puțin bugetul investit și contează din ce în ce mai mult gradul de performanță al campaniilor plătite. În mediul online de business, nu mai are așa de mare importanță cine are buget mare, ci modul în care brandul înțelege să trateze clientul de la prima interacțiune – website-ul, paginile din rețelele de socializare – blogul, canalul YouTube, etc. Între 60-80 % din useri aleg un brand/ produs pentru că le-a plăcut website-ul și le-a transmis încredere. Locul unde ”aterizezi” după ce dai click pe un Google Ads este foarte important pentru decizia de cumpărare.

Prin urmare, sinergia dintre Google Ads, licitațiile pe cuvinte cheie și pagina de aterizare (landing page) este esențială pentru succesul campaniilor PPC.

Gândește-te acum, spre comparație cu o metoda clasică de publicitate, că ai o reclamă la TV în timpul buletinului de știri. Această reclamă este vizionată de toți oamenii ( între 16-80 de ani ), care se uită la televizor în acel interval orar. Tu nu știi și nimeni nu poate estima câți din ei se află în căutarea unui produs similar cu al tău, fix în momentul derulării reclamei, ca să nu mai vorbim că pe timpul calupului de publicitate telespectatorii schimbă postul. În cazul publicității online, reclama ta este arătată doar celor care caută activ un produs ca al tău în timp real.

Cum te ajută campaniile de tip PPC (pay per click):

  • consumi eficient bugetul de publicitate, cheltuind doar atunci când un potențial client dă click pe anunțul tău,
  • generezi venituri imediat,
  • optimizezi sumele de achiziție ale unui client plătitor, practic să scazi valoarea investiției în reclamă, în timp ce veniturile în afacerea ta cresc,
  • crești poziția în motoarele de căutare.

Rezultatele campaniilor PPC se văd în numărul telefoanelor, vizitelor sau cumpărăturilor online, pe care clienții le fac o dată ce îți accesează anunțul. Așa poți verifica cât de interesați au fost cei din agenția cu care lucrezi să obțină performanță pentru tine din bugetul alocat promovării online. Dacă anunțul tău a atras suficient interes și atenția userului a fost captată suficient, determinând o acțiune, atunci ai șanse să obții rezultate.

Nu doar anunțul este important și nu doar metoda prin care livrezi anunțul este suficientă pentru a genera trafic pe site și eventual, conversii. Website-ul în sine are o relevanță uriașă pentru rezulatele obținute în urma campaniilor, fie ele PPC, CPM, CPA, etc. Dacă ai deja un website modern, ușor de navigat, care conține informații relevante pentru publicul tău, bine optimizat pentru rețelele de căutare, atunci nu mai sta pe gânduri, contractează o agenție și începe să te promovezi online. În caz contrar, nu merită să investești în reclamă dacă website-ul nu este bine pus la punct ca design, conținut, funcționalitate pe toate device-urile. Este de preferat să ceri un audit al website-ului agenției cu care lucrezi (sau cu care urmează să lucrezi), pentru a te asigura că merită să investești în campanii Google sau în social media.

De ce să ne alegi pe noi pentru următoarele tale campanii PPC:

  1. Ești nou pe piață și ai nevoie să te lansezi în forță. Îți trebuie o strategie digitală pentru a deveni vizibil în fața publicului tău țintă;
  2. Lucrezi deja cu o agenție, ai urmat întocmai strategia propusă de ei, dar rezultatele întârzie să apară.
  3. Derulezi singur campanii PPC, nu ai rezultatele așteptate și tinzi să crezi că nu funcționează. Înainte să tragi vreo concluzie pripită, contracteză o echipă de specialiști și lasă-i pe ei să te ajute să experimentezi cea mai eficientă metodă de promovare actuală, care sigur generează veniturile scontate dacă este configurată adecvat.

Pe scurt, PPC te ajută să:

  • consumi eficient bugetul de publicitate, cheltuind doar atunci când un potențial client dă click pe anunțul tău,
  • generezi venituri imediat,
  • optimizezi sumele de achiziție ale unui client plătitor, practic să scazi valoarea investiției în reclamă în timp ce veniturile în afacerea ta cresc,
  • crești poziția în motoarele de căutare.

Rezultatele campaniilor PPC se văd în numărul telefoanelor, vizitelor sau cumpărăturilor online, pe care clienții le fac odată ce îți accesează anunțul. Așa poți verifica cât de interesați au fost cei din agenția cu care lucrezi să obțină performanță pentru tine din bugetul alocat promovării online. Dacă anunțul tău a atras suficient interes și atenția userului a fost captată suficient, determinând o acțiune, atunci ai șanse să obții rezultate.

De ce sa ne alegi pe noi pentru urmatoarele tale campanii PPC

 

Ești nou pe piață și ai nevoie să te lansezi în forță. Îți trebuie o strategie digitală pentru a deveni vizibil în fața publicului tău țintă;
Lucrezi deja cu o agenție, ai urmat întocmai strategia propusă de ei, dar rezultatele întârzie să apară. Noi nu ne uităm doar la cum a fost setată campania, ci și la obiectivele pe care le-ai stabilit înainte să dai drumul campaniei de promovare. Sunt atât de mulți factori care influențează rezultatele unei campanii PPC.
Derulezi singur campanii PPC, nu ai rezultatele așteptate și tinzi să crezi că nu funcționează. Înainte să tragi vreo concluzie pripită, contracteză o echipă de specialiști și lasă-i pe ei să te ajute să experimentezi cea mai eficientă metodă de promovare actuală, care sigur generează veniturile scontate dacă este configurată adecvat.

CONTACT

Cu ce te putem ajuta?

Echipa noastră are expertiză în web design, marketing online, PR. Hai să ne cunoaștem!