Publicitate Online

Importanța cuvintelor cheie în promovarea online

La început a fost cuvântul! Despre importanța cuvintelor cheie în Google Adwords

Keywords sau cuvintele cheie sunt legătura dintre ceea ce caută oamenii într-un motor de căutare și conținutul care te ajută pe tine ca advertiser să descrii produsul de vânzare. Tehnica de optimizare a acestui proces pe bază de cuvinte-cheie se numeşte SEO (search engine optimization) şi reprezintă modalitatea prin care motorul de căutare Google indexează și clasifică informaţiile de pe internet. În urma indicării anumitor cuvinte-cheie, apar cele mai relevante rezultate pentru persoana care caută ceva pe internet, de exemplu ”cărți online”:

 

 

Cuvintele cheie pentru anunțul de mai sus ar putea fi: carti online, librarie online, carti online ieftine, carti pentru copii, carti psihologie, carti literatura, manuale scolare, etc. Sinergia dintre cuvintele cheie alese de advertiser, conținutul anunțului sponsorizat și pagina de website a vânzătorului va determina succesul campaniilor și evident, nivelul vânzărilor.

 

Prin intermediul anunțurilor sponsorizate, produsele unei companii au o vizibiliate mai mică sau mai mare în online. Una dintre condițiile propulsării unui anunț sponsorizat pe o poziție superioară este alegerea cuvintelor cheie celor mai relevante, din punctul de vedere al consacratului triunghi: anunț-landing page- keywords.

Pentru o clarificare și mai bună a aspectului legat de promovare, un website este bine indexat atunci când cuvintele cheie, după care se caută produsul, se regăsesc și pe site. Doar așa anunțul are șansesă obțină un scor de calitate bun și o poziție fruntașă în prima pagină din Google.

Ce legătură este între cuvintele cheie și SEO?

Poziţionarea în topul căutărilor se bazează pe cele mai relevante cuvinte-cheie. Internetul este o sursă inepuizabilă de oferte, de aceea, pentru a ieşi în faţă cu produsele/serviciile tale trebuie să ştii cum să “influenţezi” modul în care Google indexează datele despre produsele/serviciile tale. Aici se vorbește despre SEO, care poziționează un website pe prima pagină a motorului de căutare fără Adwords, adică fără anunțuri plătite, ci datorită calității website-ului.

Avem de-a face cu Black şi White SEO. Ele sunt două tehnici diametral opuse în ceea ce priveşte modalitatea de influenţare a Google, dar, în fapt, ambele strategii au ca efect generarea unei poziţii superioare în topul rezultatelor unei căutări. Diferenţa majoră este că Black SEO deşi generează rezultate instant, nu oferă stabilitate pe termen mediu şi lung, dat fiind faptul că altgoritmii Google s-au îmbunătăţit substanţial şi descoperă destul de rapid astfel de tehnici. Black SEO este de fapt o sforțare artificială, la care apelează unii advertiserii pentru a scoate în față un website. Nu este indicat și nu recomandăm această tactică, mai mult îi sfătuim pe proprietarii website-urilor sau afacerilor online să nu fie de acord cu forțarea notei în acest domeniu. Un SEO bun este organic, crește în luni, chiar ani, depinde de cât de competitivă este piața respectivă și cât de activă în online.

White SEO impune o perioadă mai îndelungată pentru generarea rezultatelor, dar, aceasta este o tehnică care ajută o afacere pe termen lung. Când ai un SEO bun, e greu să fii surclasat. În sens restrictiv, una dintre condiții este să ai descrieri în site asemănătoare sau chiar identice cu termenii de căutare din motoarele de căutare. Dar SEO nu însemnă doar cuvinte cheie. În plus, întreg conțintul bazat pe keywords trebuie să fie original, relevant, util; un client va aprecia întotdeauna acele produse/servicii care sunt descrise în mod corect, obiectiv şi fără să fie prea “agresive”, îndemnând la achiziţionarea lor.

Cu cât sunt mai relevante keyword-urile, cu atât acestea vor ajuta la o targetare mai bună şi vor atrage clienţii către site-ul tău. Tocmai pentru că anumite combinaţii de cuvinte-cheie sunt în trend, advertiserul trebuie să le identifice pe cele care sunt cele mai reprezentative pentru produsele/serviciile sale. Ele trebuie integrate într-un conţinut care să determine Google să le poziţioneze cât mai sus în topul căutărilor. Google AdWords, Google Keywords Planner şi Google Trends sunt două instrumente care eficientizează acest proces de căutare a celor mai relevante keywords.

Cu ajutorul acestor tool-uri se pot identifica mult mai rapid preferinţele clienţilor şi pot fi exploatate dorinţele acestora. În acest punct, este foarte important să-ţi cunoşti publicul-ţintă, să ştii care este limbajul acestuia, astfel încât să i te adresezi în mod corespunzător. De exemplu, publicul tânăr, cu vârsta de până în 20 de ani încearcă în permanenţă combinaţii de cuvinte prescurtate, în care sunt integrate diverse neologisme sau cuvinte împrumutate din limba engleză. Eficientizarea optimizării va depinde de modul în care vei reuşi să le ofere un conţinut care să fie util, dar şi care să conţină astfel de cuvinte-cheie, chiar dacă, de multe ori, acestea par a fi ciudate.

Popularitatea cuvintelor-cheie contribuie la modul în care conţinutul site-ului tău va fi relevant pentru căutări. Chiar dacă oferi produse/servicii, care nu pot fi descrise în cuvinte simple, încearcă să simplifici cât mai mult, astfel încât căutările să fie generatoare de clienţi. Trebuie să înţelegi că tu eşti cel care se adaptează nevoilor clienţilor, nu invers. Atunci când activezi pe o piaţă bogată în oferte, este vital să ştii cum să cunoști procesul numit SEO și să alegi cele mai eficiente combinații de cuvinte cheie.

Aceste cuvinte-cheie trebuie să fie utile site-ului tău, în sensul că acestea se vor raporta direct la ceea ce vinzi. Degeaba integrezi keywords populare, dacă acestea nu sunt de folos activităţii tale. Da, vei targeta căutările, dar rezultatele în secţiunea de vânzări vor fi nule. Este vital ca acestea să fie generatoare de profit, de aceea doar identificarea celor mai bune keywords îţi va susţine afacerea.

Este la fel de important ca integrarea cuvintelor-cheie să se facă într-un text original, curat şi fără greşeli gramaticale. În plus, chiar dacă AdWords o să-ţi indice anumite combinaţii de cuvinte populare, acestea trebuie implementate în conţinut în forma gramaticală corespunzătoare, articulată, acolo unde este cazul. Mai mult decât orice, altgoritmul pe care se bazează motorul de căutare Google apreciază calitatea, nu cantitatea. Iată cum trebuie să fie cuvintele-cheie pentru a putea genera rezultate foarte bune afacerii tale.

  • Să fie relevante, reprezentative şi cât mai concentrate pe produsele/serviciile tale;
  • Să apară in landing page
  • Să nu fie utilizate în exces;

Inserează cuvinte-cheie în conţinutul suplimentar de pe alte canale de promovare

Chiar dacă este bine optimizat, site-ul tău are nevoie şi de câteva extensii pe alte canale de promovare. Adaugă un blog, distribuie conţinut de pe site pe paginile de social media, optimizează-ţi site-ul pentru dispozitivele mobile, lansează comunicate de presă, plasează articole despre produsele/serviciile tale pe site-urile de articole şi încurajează-ţi clienţii să-şi expună părerile pe site-urile de recenzii sau pe pagina ta de Google My Business.

Bineînţeles, toate acestea trebuie făcut în spiritul companiei tale, într-un mod onest şi care să aducă un plus de valoare. Google Panda este conceput pentru a identifica rapid manipulările cu ajutorul cuvintelor-cheie, astfel încât orice conţinut care nu este original, util, informativ şi orientat către client şi nevoile sale va fi plasat la coada căutărilor. Originalitatea şi redactarea corectă din punct de vedere gramatical este mult mai apreciată de aceşti altgoritmi decât compactarea de cuvinte-cheie şi doar atât.

Reuşesc cuvintele-cheie să-ți promoveze şi să-ți propulseze afacerea?

Puterea cuvântului nu trebuie subestimată niciodată. Alegerea unor cuvinte-cheie care întrunesc criteriile mai sus enumerate va contribui la plasarea afacerii tale pe o poziţie superioară în topul căutărilor online. Nu uita că fără o bază reală în ceea ce priveşte calitatea produselor/serviciilor oferite nu vei avea decât un website excelent optimizat din punct de vedere Google, dar care nu îţi va genera profit.

Alegându-ţi cuvintele-cheie potrivite, şansele ca afacerea ta să se poziţioneze cât mai sus în căutările Google sunt foarte ridicate. Nişte keywords alese în mod corect şi care să iasă în evidenţă în topul căutărilor te vor ajuta să-ţi construieşti o afacere de succes şi care să fie profitabilă pe termen lung.