Publicitate Online

Fii cu un pas înaintea concurenței de Black Friday!

Perioada reducerilor masive din luna noiembrie (Vinerea Neagră) reprezintă, alături de Crăciun, vârful de încasări al multor companii din România şi din lume. Pentru că Black Friday înseamnă discouturi masive şi mega-reduceri, mulţi dintre comercianţi investesc foarte mult în promovarea produselor lor. Una dintre cele fiabile modalităţi de a beneficia la maxim de acest avantaj uriaş este să-ţi pregăteşti din timp strategia pentru acest eveniment. Iată câteva sfaturi despre cum poţi să-ţi surclasezi concurenţii de pe segmentul tău de piaţă şi să fii cu un pas înaintea acestora de fiecare Black Friday.

Pregăteşte-ţi backstage-ul din offline pentru show-ul principal din online

Pentru că Black Friday înseamnă vânzări masive datorită cererii supradimensionate, un comerciant care se respectă trebuie să-şi pregătească din timp infrastructura pentru a avea spatele asigurat. De aceea, stocul de mărfuri trebuie să fie la nivel maximal, sistemul de livrare al bunurilor pus la punct, iar serverele să fie suplimentate şi prevăzute cu echipe (în schimburi) care să asigure monitorizarea situaţiei pe întreaga durată a desfăşurării mega-promoţiei. Dacă situaţia din backstage este în regulă, atunci te poţi concentra asupra modului principal de a obţine profit: promovarea online.

Promovează-te online în mod inteligent

Analizarea situaţiei din anii precedenți, stabilirea unor obiective realiste și realizabile, setarea unor campanii online bine gândite, precum şi optimizarea site-ului în vederea atragerii de clienţi, într-un număr cât mai mare, sunt câteva dintre modalităţile prin intermediul cărora vânzările şi veniturile vor creşte în mod garantat.

Rularea unei analize SWOT îţi va uşura misiunea, dat fiind faptul că în urma rulării acestei scheme o să afli o serie de date importante despre produsele tale, care sunt cel mai bine plasate produse în topul cererii din partea clienţilor şi care sunt oportunităţile pe care ar trebui să nu le ratezi. Utilizarea unor instrumente precum Google Analytics o să-ţi ofere o imagine de ansamblu asupra celor mai bune zile de vânzări din perioada precedentă.

Marile branduri pregătesc campania de Black Friday din timpul anului, cu peste 6 luni înainte, lansând diverse oferte, care le reamintesc clienţior de ceea ce urmează să se întâmple în luna noiembrie. Perioada propice pentru începerea campaniei de promovare pentru Black Friday este septembrie, iar aceasta trebuie să se desfăşoare în mod gradual. Intensificarea acţiunii trebuie să se realizeze spre sfârşitul lunii octombrie, iar maximul să-l atingă cu câteva zile înainte de începerea Vinerii Negre.

Ce poți face concret pentru atragerea publicului potrivit:

  • identifică ce îi atrage/ motivează pe clienții tăi să cumpere produsele tale
  • află dacă le-ar cumpăra și dacă nu ar fi Black Friday
  • asigură-te că știi ce pasiuni au, ce interese, ce nevoi imediate au clienții tăi
  • creează o strategie pentru a-i mulțumi măcar de Black Friday
  • trimite comunicate de presă cu ofertele respective
  • anunță blogerii că urmează să dai start-ul la cumpărături cu preț redus
  • investește în SEM (search engine marketing)
  • rulează campanii PPC (pay per click) pe rețelele sociale
  • monitorizează neîncetat rezultatele
  • analizează și reacționează în timp real la feedback-ul pieței

După cum vezi creativitatea este nelimitată cu privire la cum poți crea experiențe unice clienților tăi de Black Friday. Stârnește curiozităţi clienţilor tăi și oferă-le servicii peste așteptări, nu doar de Vinerea Neagră, ci în general.

Pentru companiile care deja au abonaţi la newsletter, lucrurile stau chiar mai simplu. Chiar dacă deja au achiziţionat un produs de pe site sau direct din magazinul fizic, ei pot fi cointeresați în a primi alte oferte de la comercianți pricepuți. În mod cert există siguranţa că o parte dintre aceştia vor achiziţiona un nou produse, deci bugetul investit în acest tip de promovare va beneficia de un ROI avantajos. Pentru că sunt destul de eficiente, reclamele din preziua promoţiei şi cele de Black Friday pot să-ţi aducă clienţi pe ultima sută de metri.

Un website optimizat îţi va permite indexarea produselor de către Google şi plasarea acestora pe un loc cât mai avansat în căutările utilizatorilor. De aceea, este foarte important ca meta-tagurile să fie cât mai relevante şi bineînţeles, originale. În plus, asigură-te că aceste produse beneficiază de o descriere scurtă şi optimizată SEO. Plasarea butonului de comandă trebuie făcută cât mai la îndemână clientului, astfel încât acesta să poată comanda rapid şi eficient. La fel de importante sunt numele produsului, astfel încât acesta să iasă în evidenţă în raport cu produsele similare, dar să fie şi cât mai relevant pentru Google.

Meta-descrierea produsului trebuie să fie realizată într-un mod în care caracteristicile acestuia să iasă în evidenţă şi să conţină un “call to action” puternic. Cuvintele de ordine care trebuie să definească întreaga operaţiune de optimizare a conţinutului site-ului trebuie să fie “original”, “util”, “informativ” şi “real”. Clienţii nu pot fi păcăliţi decât o singură dată, aşa că oferă-le întotdeauna produse care să fie corespunzătoare nevoilor sale. În plus, pentru că aceştia să nu se piardă printre celelalte pagini ale site-ului, creează o pagină specială dedicată acestui eveniment de Black Friday, adică un landing-page.

Nu uita de optimizarea conţinutului site-ului şi pentru dispozitivele portabile, dat fiind faptul că majoritatea clienţilor profită de nivelul de mobilitate ridicat din perioada contemporană. În plus, creează un landing page care să beneficieze de un conţinut generic, care poate fi actualizat atunci când este nevoie cu ofertele cele mai bune, pe care le ai de oferit. Este foarte important de ţinut minte că trebuie evitate duplicatele şi produsele pentru care concurenţa are preţuri mult mai bune. Reține, nu întotdeauna prețul contează și nu în prețuri se bat comercianții, dar dacă vrei să surclasezi concurența, atunci oferă-le clienților o navigare de senzație prin website-ul tău.

Clienți mulțumiți sau impresionați?

Când vine vorba de clienți, toți sunt la fel de importanți, pentru toți trebuie să te straduiești la fel de mult. Clienții mulțumiți au făcut afaceri rentabile cu compania ta și vor reveni. Clienții impresionați percep că au primit de la tine mai mult decât ”negociaseră” și nu numai că revin, dar și recomandă, îi atrag și pe alții după ei.

Într-adevăr mesajele comerciale diferă pentru clienţii noi, care au nevoie de mai multe informații şi cei existenţi, care deja au mai achiziţionat produse de pe site-ul companiei și sunt ”de-ai casei”.

Ce este foarte important este faptul că ambele categorii au nevoie să se simtă apreciaţi, aşa că personalizarea conţinutului o să-i determine să manifeste un plus de atenţie pentru produsele companiei tale. Ofertele “în exclusivitate” trebuie orientate către aceşti clienţi, care deja ţi-au dovedit că au încredere în serviciile şi produsele tale. În contrapartidă, reclamele de tip pop-up trebuie să fie amuzante, informative şi să nu deranjeze clientul. Este esenţial ca aceştia să reţină exact care sunt produsele, la care se operează reducerile de Black Friday.

Un “coş de cumpărături” care are ataşat un reminder pentru clientul care deja şi-a completat o listă de cumpărături trebuie exploatat la maxim. În cazul în care clientul se va răzgândi şi ar dori să renunţe la produsul respectiv, oferă-i posibilitatea de a-l achiziţiona cu reducere de la Black Friday. În acest mod, îţi vei ţine clientul interesat şi focusat pe respectivul produs, dar îl vei determina să “arunce un ochi” şi peste celelalte produse.

Nu uita niciodată de reţelele de social media şi exloatează-le la maxim, informându-ţi clienţii din lista de prieteni şi urmăritori despre ultimele ofertele respective. Încurajarea clienţilor de a-şi manifesta părerile despre produsele aflate la promoţie trebuie dublată de cea legată de încurajarea acestora de a comunica care ar fi produsele pe care le-ar achiziţiona imediat, dacă ar beneficia de reduceri de Black Friday. Se pot afla informaţii destul de multe date despre produsele care îţi pot aduce venituri, fără ca măcar să investeşti foarte mult în promovare.

După cum se poate observa, acest eveniment îţi poate dubla veniturile pentru anul fiscal în curs. De obicei, această perioadă le oferă companiilor posibilitatea de a-şi acoperi cheltuielile pentru întreg anul şi de a obţine profit. Este perioada premergătoare ultimei luni de iarnă (cu accent pe Crăciun şi Anul Nou), aşa că Black Friday este ocazia perfectă pentru mulţi dintre clienţi de a-şi achiziţiona cadourile pentru cei dragi pentru acea perioadă. Un Black Friday cât mai profitabil!