Digital PR

E clar că în mediul digital lupta cea mai strânsă se dă pentru vizibilitate, folosindu-se cele mai sofisticate instrumente: conținut, platforme, tool-uri. Din punct de vedere al credibilității și încrederii într-un brand, există o diferență foarte mare între companiile care doresc vizibilitate pe termen scurt și cele care își construiesc prezența online pentru un termen mai lung. Aceștia din urmă vizează un impact pozitiv asupra publicului țintă și construiesc pas cu pas relația cu acesta. PR-ul digital este una dintre metodele prin care reușești să crești brand aweareness-ul, reputația și autoritatea, în speță chiar și cifra de afaceri, folosindu-te de parteneriate cu bloggeri și publicații de top.

Treaba DPR-ului este să genereze și să împraștie conținut relevant pe cele mai bune canale de comunicare cu publicul potrivit. Scopul este ca vizitatorul, consumatorul să prindă încredere, să folosească informația și s-o dea mai departe la cât mai mulți oameni interesați.

Gândește PR-ul digital ca parte integrantă din strategia de comunicare de brand, pentru că în definitiv toate formele de comunicare urmăresc să asigure notorietate și atractivitate mărcii. Cu Google Analytics poți observa cu ușurință de unde provine traficul pe website și dacă strategia de PR digital funcționează cu succes. Mai mult decât atât, există tool-uri care urmăresc calitatea backlinkurilor ( exemplu SEO Power Suite ) sau care urmăresc vizitele provenite din social media ( Social Bakers, Quintly, etc ) și astfel, ca să ajungi garantat la consumatori, devine doar o chestiune de știință pură.

Vrei public relevant? Construiește content de calitate, distribuie-l eficient și urmărește feedback-urile:

  • Concentrează-te doar pe ce își dorește consumatorul de la brand;
  • Vorbește despre consumator, nu despre produs ( beneficii vs. calitățile produsului );
  • Scrie conținut diferit în funcție de rețeaua pe care vrei să-l distribui;
  • Acționează doar conform planului de comunicare și nu face ajustări decât atunci când este necesar;
  • Urmărește, prețuiește și valorifică feedback-ul de la consumator.

Diferența între DPR și PR tradițional

PR-ul tradițional urmărește ratinguri, fără a avea o posibilitate reală și rentabilă de a ajunge la publicul țintă.

Prin comparație, PR-ul digital urmărește în primul rând autoritatea publicației și relevanța pentru brand și caută vizibilitate, pornind de la oportunitățile cele mai bune din punct de vedere financiar. Succesul punctual al PR-ului digital este atunci când publicul respectivei publicații online găsește informația relevantă pentru căutările sale.

Fiind vorba despre a fi permanent în atenția publicului tău, este clar că poți face acest lucru alegând varianta PR digital, care te poate transforma într-un brand omniprezent în ”locurile” în care ești dorit și căutat. Mai mult decât atât, te ajută să devii un brand credibil, activ și la îndemână celor care te caută. Până la urmă, ei sunt la un click distanță de website-ul tău și dacă PR-ul și-a făcut bine treaba înseamnă că a generat destul interes, astfel încât traficul să crească. Prin urmare, DPR este sau ar trebui să fie o componentă importantă, integrată în planul de comunicare al organizației, pentru că facilitează interacționarea transparentă a consumatorului cu brandul.

Cum reușește DPR să facă o legătură mai strânsă între brand și consumator

Obișnuiți deja de multă vreme cu shopping-ul online, consumatorii cumpără alegând mai degrabă brandul, nu neapărat produsul. Cu alte cuvinte, ei pun accentul pe feelingul pe care îl inspiră marca. Orice consumator caută să se identifice cu valorile companiei de la care cumpără, practic să se regăsească în tot ce comunică brandul. Este vorba de un soi de engagement, de o apartenență chiar la un curent, o cultură, atâta vreme cât consumatorul acceptă interconectarea cu brandul, cu povestea din spatele brandului, cu valorile, motivațiile, intențiile, etc. Această interacțiune și experiențele rezultate construiesc bazele achizițiilor următoare și chiar a loializării față de brand. Ai observat cu siguranță că unii consumatori sunt deja apostolii unor branduri, pe care le îndrăgesc atât de mult încât simt nevoia să-și împărtășească admirația și cu alții. Nu vorbim aici de personalitățile angajate să promoveze marca, ci de acei clienți fideli pe care brandul a reușit, printr-un mix de metode de promovare, să ajungă direct la inima consumatorului și să-l fidelizeze pe termen lung.

Ce face DPR-ul ca această legătură să fie cât mai repede construită și mai puternică pe termen lung? În primul rând comunică direct către publicul țintă, nu către un public general, care consumă inutil resursele organizației. Și în al doilea rând comunică dialogând, nu monologând. Practic ce așteaptă consumatorul? Să fie participant, nu spectator, adică să primească invitații repetate la interacțiuni active cu brandul, acolo unde poate experimenta și poate transmite feedback sincer.

De ce sa ne alegi pe noi pentru Digital PR?

Garantăm că vei fi vizibil publicului potrivit;
Suntem transparenți cu bugetele alocate;
Suntem fideli ideii că autenticitatea este cheia succesului în tot ce înseamnă comunicare de brand.

CONTACT

Cu ce te putem ajuta?

Echipa noastră are expertiză în web design, marketing online, PR. Hai să ne cunoaștem!