Google

Cum să elimini review-urile false din Google My Business

Google My Business este una dintre modalităţile gratuite prin intermediul căreia îţi poţi promova compania în mediul digital. Orice companie care deţine (sau nu) un website şi care îndeplineşte condiţiile legale îşi poate înscrie afacerea în această secţiune. În mod normal, în cazul în care un client interesat de serviciile/produsele tale le va căuta în această zonă va beneficia de afişarea datelor de contact ale firmei tale.

Există 3 poziţii care sunt afişate, de aceea, modul în care ţi-ai descris afacerea şi recenziile despre tine influenţează foarte mult poziţionarea în acest top. Tocmai de aceea, multe companii sunt afectate de numărul de review-uri false despre ele, plasate de diverse persoane, ceea ce contribuie la scăderea prestigiului brandului în mediul online. În aceste condiții, întrebarea legitimă este ”pot fi eliminate aceste aceste recenzii neadevărate şi care sunt dăunătoare companiei”?

Ce este Google My Business şi cum poate ajuta la o poziţionare mai eficientă în topul căutărilor online legate de un brand?

O companie, un brand au nevoie de recunoaştere în mediul online. Trebuie să fie găsit uşor, fără a se efectua căutarea după elemente bine definite, ci doar pe baza a ceea ce are clientul nevoie. Da, SEO face minuni, dar costă, aşa că Google My Business o face la fel de bine, în mod gratuit. O companie care a fost introdusă într-o secţiune definită de serviciile/produsele furnizate din cadrul Google My Business poate avansa până în top 3 afişări în funcţie de căutarea, care are legătură cu sectorul în care aceasta activează.

Cuvântul de ordine care defineşte Google My Business este relevanţa. Cu cât o companie beneficiază de mai multe recenzii pozitive, cu atât această va avansa în clasamentul căutărilor dintr-o secţiune. Google preia datele şi de pe alte site-uri, care au relevanţă pentru căutarea specificată, de aceea, este foarte important să-ţi plasezi compania şi pe aceste site-uri conexe, încercând de fiecare dată să beneficiezi de recenzii sau testimoniale pozitive. O revendicare a poziţiei trebuie să beneficieze de înscrierea tuturor datelor companiei în mod corect, valid şi fără elemente care să inducă în eroare pe cei care caută elementele care au legătură cu obiectul tău de activitate.

Obiectivul tău este să ajungi în topul recomandărilor Google pentru căutările care au legătură cu afacerea ta. De aceea, reţine că tot ceea ce are legătură cu compania ta trebuie să beneficieze de recenzii pozitive (sau cât mai multe astfel de review-uri). Indexarea motorului Google a acestor date te va ajuta la o poziţionarea cât mai avantajoasă în topul căutărilor, iar în momentul consolidării poziţiei o să poţi figura în clasamentul recomandărilor.

 

Cum pot beneficia de recenzii pozitive pe Google pentru a figura cât mai sus în topul recomandărilor Google My Business?

Este foarte important să-ţi ghidezi beneficiarii să-ţi lase recenzii despre serviciile/produsele companiei tale, după ce au luat contact cu ele și s-au declarat mulțumiți. De aceea, încurajează-i să-şi exprime părerea, să spună și altor posibili viitori clienți lucruri despre brandul tău. Nu uita că pentru a beneficia de review-uri pozitive trebuie să le oferi produse sau servicii de calitate, iar mai mult decât atât să fii onest. Crede-mă, nimeni nu ar trebui să vândă pielea ursului din pădure și în niciun caz nu pe online. Deci, impulsionează-ți clienții pe toate canalele de social media să-şi exprime părerea, creează o secţiune de comentarii pe site-ul tău, dar mai ales, oferă-le posibilitatea de a interacţiona cu ceilalţi clienţi şi să discute despre experiența cu brandul tău. Întotdeauna răspunde comentariilor plasate de către clienţii tăi, fii în contact permanent cu aceştia şi oferă-le răspunsuri la întrebări, astfel încât să primeşti înapoi părerea lor.

Ce se întâmplă cu review-urile false de pe Google My Business?

Reţine că Google pune baza pe părerea clienţilor, cu condiţia ca aceasta să vină din partea lor şi să nu fie o “făcătură”. Chiar dacă ţi se pare imposibil, altgoritmii care stau la baza acestui motor de căutare permit identificarea părerilor exprimate în mod corect, “pe bune” şi a celor care sunt falsuri. Şi pentru că unele persoane nu au altceva mai bun de făcut decât să lase review-uri false (ori poate au fost sprijinite în astfel de acţiuni de către diverse motivaţii), există posibilitatea de a elimina aceste păreri nefondate şi care nu fac decât să-ţi “tragă-n jos” reputaţia de pe Google My Business.

Cum elimin review-urile false de pe Google My Business?

Google va elimina în mod automat orice recenzie care are legătură cu următoarele elemente:

  • Publicitatea realizată în scopuri de promovare pentru clasarea cât mai sus în clasamentul Google My Business;
  • Plasarea de reclame şi conţinut cu caracter comercial/promoţional în vedere manipulării acestui top, mai pe scurt spam-ul;
  • Inserarea în recenzie a numărului de telefon, adresei de email sau a URL-urilor;
  • Recenziile care nu au legătură cu subiectul;
  • Recenziile care conduc la crearea de conflicte de interes;
  • Review-urile cu un conţinut ilegal şi neaprobat de Google;
  • Review-urile care au un conţinut obscene sau sunt de natură să prolifereze atacul la persoană;
  • Plasarea în recenzii de conţinut protejat prin drepturile de autor;
  • Recenziile care au un conţinut de natură pornografică;
  • Review-urile care sunt false;
  • Recenziile care conţin informaţii de natură persoanală şi confidenţial;
  • Recenziile concepute din motive de răzbunare.

Trebuie făcută o diferenţiere clară între recenziile negative şi review-urile false. Cele care au la baza păreri fondate şi obiective şi care reflectă părerea personală a celui care şi-a exprimat-o sunt nişte recenzii adevărate, chiar dacă sunt uneori dureroase. Dacă un client nu a apreciat serviciile tale din diferite motive și a hotărât să te penalizeze printr-un review, cel mai bine este să iei legătura cu el, dacă poți, pentru a afla exact ce s-a întâmplat. Aşa cum trebuie să răspunzi la orice recenzie negativă sau pozitivă, este recomandat să răspunzi şi unei recenzii false. Modul de răspuns trebuie să se încadreze în politica companiei şi, indiferent de conţinutul recenziei false, să fie cât mai politicos.

Iată care sunt paşii pe care trebuie să-i urmezi atunci când doreşti eliminarea review-urilor false din Google My Business:

  1. Semnalizează recenziile false – plasează un steag review-ului respectiv, astfel încât acesta să poate fi reperat de către reprezentanţii Google, imediat ce solicitarea este verificată şi analizată.
  2. Apasă pe acest steag pentru a fi redirecţionată către Pagina cu Încălcarea Politicii Google My Business.
  3. Trebuie să introduci adresa ta de email şi natura tipului de încălcare a Politicii Google.

Reprezentanţii Google My Business care se ocupă de administrarea acestei secţiuni vor examina solicitarea, iar în cazul în care sunt necesare informaţii suplimentare, acestea vor îţi fi solicitate.

În situaţia în care această metodă nu a funcţionat şi review-urile false nu au dispărut, atunci este necesară abordarea directă a unuia dintre reprezentanţii Google. În acest caz, trebuie să:

  1. Te loghezi pe pagina Google My Business şi să accesezi secţiunea de Review-uri.
  2. Apeşi pe secţiunea de Asistenţă, localizată în meniul principal.
  3. Selectezi modalitatea de contact (prin telefon sau prin email).
  4. Completezi datele solicitate şi să ataşezi un prinţ screen cu recenzia falsă.

Perioada de răspuns este cuprinsă între 24 şi 48 de ore. Nu trebuie să presezi sub nicio formă reprezentanţii Google My Business în această perioadă, aşa că mai bine aşteaptă până când primeşti răspunsul din partea lor.

În plus, poţi să soliciţi eliminarea review-urilor false şi prin intermediul contului de Twitter. Din contul de Twitter al companiei trebuie expediat un tweet către contul Google Small Biz în care să fie explicate situaţia. Termenul de rezolvare este, ca şi în celălalt caz de 24-48 de ore.

Ca o măsură de precauţie poţi să optezi şi pentru ajutorul oferit de Google Community Help. Accesează sectiuna Spam & Policy Forum şi caută printre cazurile asemănătoare pentru a obeserva cum au fost rezolvate acestea.

Cât de importantă este încrederea clienților și mai ales a fanilor în brand şi cum o pot afecta review-urile false?

Clienţii din mediul online au încredere din ce în ce mai mare în părerile, recenziile şi comentariile altor clienţi. Aceştia nu pot face deosebirea între review-urile false şi cele reale, drept urmare trebuie să existe o monitorizare permanentă a secţiunii de recenzii pentru compania ta, de pe Google My Business. Răspunde întotdeauna în mod politicos celor care au postat recenzii şi ascultă-le părerea, indiferent dacă aceasta este pozitivă sau negativă. Modul în care gestionezi acest aspect va contribui la stabilirea unui tipar de comportament al companiei, ceea ce va ajuta clienţii să remarce mai târziu, care sunt review-urile false şi care sunt cele adevărate.

Pentru un spor de valoare, solicită în permanenţă clienţilor să-şi exprime părerea în ceea ce priveşte calitatea serviciilor/produselor tale. Este foarte important să-ţi construieşti o reputaţie online, care să se bazeze pe nişte principii de la care compania să nu se abată. Distribuie recenziile primite prin intermediul reţelelor de social media, astfel încât să crească nivelul de interacţiune al clienţilor. Facilitează-le acestora modalităţi de a-şi exprima părerea, de a plasa comentarii, îndeamnă-i şi pune-le la dispoziţie un spaţiu dedicat pe site unde să discute despre companie.

Inserează linkuri către site-urile de recenzii online, aşa cum este Yelp, astfel încât motorul de căutare şi indexare Google să beneficieze de cât mai multe surse de încredere în întocmirea clasamentului de pe Google My Business. Transformă întotdeauna o părere negativă într-una pozitivă, iar review-urile false vor fi ignorate de către clienţii tăi. Sporeşte încrederea clienţilor în compania ta, în produsele/serviciile tale, iar aceasta se va întoarce înzecit în favoarea ta. Lumea digitală funcţionează ca o comunitate extinsă la nivel planetar, aşa că un vibe pozitiv va avea efectul unui tsunami pentru afacerea ta, fără a mai conta review-urile false, plasând-o în topul recomandărilor de pe Google My Business!