Content Marketing

În era în care toată lumea vrea să vândă, vorbind despre performanțele produselor și serviciilor din portofoliu, noi te învățăm să-i creezi consumatorului experiențe plăcute cu brandul tău.

Când îți vizitează website-ul, blogul, pagina de Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Linkedin, etc., clientul este atras de conținut și alege să ia contact cu tine datorită acestuia. Mai departe, când sună sau vizitează magazinul tău fizic, conținutul te ajută din nou. Este vorba de calitatea client service-ului, de operativitate, amabilitate, empatie, expertiză. Chiar și după ce ai închis vânzarea, conținutul îți face treaba în continuare, pentru că vorbim de garanții, de servicii adăugate, de up-date-uri, care se fac prin newslettere, telefoane, întâlniri, deci tot prin conținut.

Conținutul stă la baza relației dintre tine și clientul tău și se regăsește în toate formele de comunicare, inbound și outbound. De ce? Pentru că spectaculos nu este produsul în sine, ci felul în care acel produs îl face pe consumator să se simtă, precum și modul în care îi ușurează și/ sau îi îmbunătățește viața. În consecință, va fi nevoie să creezi conținut relevant, care ajută, educă, amuză, binedispune, fidelizează clientul potențial și prezent.

Understanding Content Marketing

Dacă ai înțeles că relația dintre tine și clienții tăi se bazează pe comunicarea de conținut valoros, relevant, util, înseamnă că te gândești deja că succesul următoarelor tale campanii de comunicare constă în stoytelling. Prin urmare, împreună cu departamentul tău de marketing și agenția de publicitate cu care lucrezi, va trebui să studiați, să analizați și să construiți un plan de comunicare (content strategy) apt să țină consumatorul cu ochii ațintiți înspre voi. Chiar dacă nu ai avut niciodată un astfel de plan, este momentul să creezi unul măcar pentru 12 luni, pentru că te va ajuta să-ți organizezi ideile, campaniile și să fiți creativi. Nu e totuna să te gândești în fiecare dimineața ”Oare azi ce să mai pun pe Facebook?” sau ”Ce articol să mai scriu și saptămâna aceasta?!”, pentru că inspirația nu vine instantaneu și de cele mai multe ori renunți să mai scrii. Apoi, fiecare canal este diferit și chiar dacă pe aceeași clienți îi găsești și pe Facebook și pe Likedin, ei se vor aștepta să primească de la tine conținut diferit pe fiecare rețea în parte.

Ce trebuie să știi înainte să scrii conținut:

  • ce obiective urmărești;
  • cui te adresezi;
  • ce mesaje vrei să transmiți ca să atingi obiectivele;
  • ce canale te vor ajuta cel mai mult;
  • în ce perioade ale zilei să lansezi conținut.

Publicul țintă este un element important din întreg puzzle-ul numit content strategy. Cum spuneam mai sus, publicul se conectează la business-ul tău atâta vreme cât conținutul transmite încredere, seriozitate, profesionalism, fun sau altele specifice. Produsul contează, serviciile adăugate contează și ele, dar mai mult decât atât contează să fie comunicate pe limba consumatorului targetat, atunci când el caută și acolo unde el caută. Ca să reușești acest lucru, trebuie să-ți cunoști clientul în cele mai mici detalii, să știi ce-i place, ce caută, unde caută, când caută, cum preferă să cumpere și asa mai departe. Nici nu te gândi să te apuci de scris fără să ai aceste detalii la îndemână.

Unde îți promovezi conținutul?

În funcție de tipul conținutului, plătit ( paid content ) sau organic ( organic content ), îl plasezi acolo unde-i este locul. Reține că ambele tipuri generează într-un fel sau altul venituri. Dacă este valoros, conținutul te va ajuta să pari o autoritate, un expert în fața clienților tăi B2B (cel mai greu de cucerit), chiar înainte să te cunoască. Pe cale de consecință, va trebui să scrii conținut bun și să-l plasezi în locul potrivit: rețele de socializare, bloguri, baze de date, evenimente live, publicații online, etc. Căci, ce ar fi un conținut, oricât de bine scris și documentat, fără un public care să-l citească?

Conținutul organic ajunge la toată lumea și se regăsește de obicei pe blogul tău, pe website, în evenimentele organizate de tine, pe social media, în întâlnirile de networking unde funcționează cel mai bine conținutul transmis direct, celebrul word of mouth.

Conținutul plătit, pe care îl folostești de regulă în reclame, merge către un target bine ales (localitate, venituri, interese, vârste, statut, educație etc.), care vizitează unul dintre următoarele platforme: Google, Yahoo, Bing, Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, pentru care tu aloci un buget lunar, anual, fix, flexibil, oricum unul care te ajută cel mai bine să-ți atingi obiectivele de afaceri.

Ambele tipuri de conținut cresc awareness-ul brandului, cu condiția să fie consistente și constante.

Cum poți ști că ai scris conținut relevant?

Poate te întrebi, legitim de altfel, cum măsori influența pe care a avut-o conținutul în închiderea vânzării. Simplu, urmărind rapoartele generate de Google Analytics. Pe lângă o grămadă de informații prețioase legate de clientul tău, Analytics îți indică pe ce pagini a aterizat clientul, cât a stat pe fiecare pagină, din ce sursă a venit la tine pe website, etc. O să ai surpriza să vezi că articolele referitoare la ”how to…” sau ”cele mai utile…” au generat vânzări de produse sau servicii despre care tangențial s-a vorbit în ele. Dacă vinzi țigle de pus pe casă, un articol despre cum să-ți păstrezi o temperatură optimă și să ai un design drăguț al exteriorului casei îți va aduce cereri de țiglă. Ce ai de făcut este să scrii un articol util, interesant, ușor de înțeles, presărat cu imagini concludente ale proiectului respectiv și să-i dai ocazia cititorului să poată cumpăra direct, utilizând un simplu link către magazinul tău cu produsele respective.

De ce sa ne alegi pe noi pentru Content Strategy?

 

Pentru că în realizarea strategiei de conținut noi ne poziționăm ca oricare alt client de-al tău și pornim din perspectiva a ceea ce ne-am dori să primim de la tine ca și client;
Suntem intransigenți când vine vorba de conținut și nu vrem doar conținut, ci conținut relevant și de calitate;
Avem răbdare să testăm conținutul până când ajungem la acea formulă care produce rezultatele scontate pentru tine.

CONTACT

Cu ce te putem ajuta?

Echipa noastră are expertiză în web design, marketing online, PR. Hai să ne cunoaștem!