Ce este Google Analytics

În domeniul cercetării pieței și consumatorului, marketingul a făcut mari progrese. Ca să cunoști ce-i place consumatorului tău, există o mulțime de instrumente ajutătoare și cu răspuns rapid. Marea provocarea nu mai este să întreprinzi nenumărate studii cu resurse exorbitante, ci să intrepretezi datele într-un mod cât mai corect și să iei decizii fondate. De aceea, oamenii care stau în spatele tuturor acestor măsurători sunt foarte importanți, întrucât cantitatea de informație cercetată și măsurată este foarte mare și diversificată.

Google Analytics este una dintre resursele gratuite, care facilitează o mai bună înțelegere a consumatorului, analizând modul în care consumatorul se comportă față de brandul tău. Există multe feluri de interacțiuni offline și online cu o marcă, de aceea antreprenorii au actualmente nevoie să fie ajutați să înțeleagă cum ajung clienții lor să cunoască brandul, ce le place și ce nu le place la el și cum aleg să-l cumpere în defavoarea altui brand.

Google Analitycs adună înformații despre useri din vizitele pe website și pe aplicațiile mobile. Userii ajung să vadă informația despre un produs pe diferite canale și dacă informația găsită a reușit să-i stârnească suficient interes, atunci aterizează direct pe site sau descarcă aplicația. Gradul în care un produs atrage atenția este foarte mult influențat de interesele userului și de căutările întreprinse.

Tot ce este necesar de făcut pentru ca vizitele să poată fi urmărite și analizate are legătura cu munca programatorului, pentru că el poate conecta website-ul la un sistem de urmărire cum este Google Analytics, care este gratuit. De ce face programatorul această conectare și nu altcineva? Pentru că este vorba de coduri și omul care știe cel mai bine să jongleze cu coduri este programatorul. Nu uita că datele din Analytics sunt prețioase și este mai bine să ai grijă să le primești integral și la timp, pentru a putea lua decizii solide de business.

Google Analytics este un instrument eficient și flexibil. El oferă o gamă foarte extinsă de informații utile pentru a înțelege comportamentul consumatorului și a veni cu decizii de business generate de acele date. Caracteristicile cele mai importante ale Google Analytics sunt:

  • urmărește consumatorul de la vizita pe site până la cumpărare ;
  • oferă date exacte, personalizate pentru fiecare sursă în parte;
  • este un instrument sigur, în sensul că informațiile extrase din el pot fi vizualizate doar de tine, nu sunt publice;
  • chiar dacă este gratuit, datele îți aparțin 100%;
  • rapoartele sunt ușor de înțeles;
  • pe baza rapoartelor, poți lua decizii potrivite de business.

 

 

Cum influențează Google Analytics vânzările online

Toți antreprenorii care vând online își doresc să știe motivul pentru care un client a pus un produs în coșul de cumpărături și în loc să-l cumpere, l-a abandonat. De ce a făcut-o? A fost prețul motivul? S-o fi blocat pagina de check-out? A intervenit ceva care l-a oprit să meargă mai departe? Acestea și multe alte întrebări apar în mintea celui care înregistrează comenzi nefinalizate.

O altă situație destul de frecvent întâlnită este aceea în care agentul economic, care vinde online, comunică unui segment de public, pe care îl consideră publicul său țintă principal. Atunci când citește un raport de analytics realizează că audiența, care îi poate genera cel mai mare income, este puțin diferită față de cea vizată.

Prin urmare, Google Analytics, doar pentru că urmărește tot ce se întâmplă pe website-ul tău în timp real, te ajută să-ți cunoști publicul relevant și să ajustezi mesajele, comunicând către audiența corectă. O serie de informații sunt disponibile în Analytics:

  • audiența în timp real – numărul persoanelor care îți vizitează site-ul în momentul respectiv;
  • locurile de unde se loghează cei care vizitează site-ul;
  • cuvintele cheie după care au dat căutare ajungând pe site-ul tău;
  • pagini accesate de vizitatori;
  • informații despre vizitatori: sex, vârstă, interese;
  • comportamentul consumatorului: vizitator nou, a mai fost pe site, de pe ce device s-a logat, etc;
  • rapiditatea cu care se încarcă site-ul;
  • altele.

Toate aceste tipuri de rapoarte pe care le poți obține din Google Analytics sunt disponibile la câteva secunde distanță de vizita sau călătoria pe care vizitatorul o face pe site. Prin urmare, timpul tău de reacție la imput-ul primit din rapoarte poate fi măsurat tot în secunde, ceea ce este un avantaj major pentru managementul unui brand.

Componenta mobilă

Unul din atuurile antreprenorilor de succes este că iau decizii rapid. Ca să poată decide rapid au nevoie de instrumente. Cu Google Analytics poți beneficia de acest atu, pentru că poți descărca aplicația pe dispozitivul mobil și poți vedea în timp real tot ce se întâmplă pe site-ul tău. De asemeni, în cazul în care lucrează o agenție pentru tine, poți primi rapoarte oricând și foarte repede întrucât poate accesa direct din smart phone.

De ce sa ne alegi pe noi pentru rapoarte Google Analytics

Ai nevoie de specialiști care să poată interpreta datele într-un mod obiectiv;
Punem datele să lucreze pentru tine construind mesaje penetrante și atractive pentru publicul tău țintă;
Suntem flexibili și rapizi în adaptarea la situații neașteptate din partea pieței.

CONTACT

Cu ce te putem ajuta?

Echipa noastră are expertiză în web design, marketing online, PR. Hai să ne cunoaștem!