Publicitate Online

10 motive pentru care ai nevoie de Digital Marketing în 2018

Digital marketing-ul este singura șansă a unui brand de a se conecta cu generațiile Y, Z și Alpha: Y adică sofisticați, sociali și creativi, Z preponderent digitali, independenți și dornici să schimbe lumea, Alpha nascuți digitali, cu tehnologia în sânge, la care nu ajungi aproape deloc prin metodele clasice. Dacă te-ai decis că te adresezi doar Baby Boomer-ilor (generațiile dintre 1945-1965) s-ar putea să-și fie mai simplu.

Tehnic vorbind, digital marketing este o combinaţie de strategii, tehnici, tehnologie, tactici şi soluții de promovare a unui produs/serviciu în mediul online. Frumusețea sau complicășenia este că fiecare din aceste generații așteaptă lucruri diferite de la un brand, deși un numitor comun există: toți se așteaptă ca brandul să le ofere experiențe wow în online.

Tehnicile utilizate în digital sunt orientate către client cu scopul de a-i ușura călătoria de la un search inițial (căutare) după un produs sau un serviciu până la achiziționarea lui. Poate nu știai că un client desfășoară aproximativ 100 de interacțiuni până se decide asupra brandului, pe care îl cumpără. Cum întreprinde aceste interacțiuni?  Prin search după produs, după review-uri, articole informative, recomandări ale altor shopperi online, etc. A rămas importantă și componenta ”ce zice lumea din jur despre….”, dar nu mai este decisivă, deoarece sursele de informare direct de la specialiști sunt accesibile tuturor și foarte credibile, vezi în acest sens review-urile de pe YouTube legate aproape de orice subiect: haine, mașini, școli, service-uri auto, gadget-uri, clinici medicale, restaurante, coaforuri, hoteluri, electrocasnice, cosmetice și așa mai departe.

Pe scurt, digital marketing se referă la generarea de recunoaştere în mediul online (brand awareness), atragerea unui public relevant pe website (cât mai numeros și cât mai edificator pentru brand), obținerea de lead-uri calificate (contacte), optimizarea rezultatelor de căutare, direcţionarea şi redirecţionarea căutărilor online către produsul sau serviciul companiei respective, practic crearea premizelor necesare obţinerii de profit ca urmare a vânzărilor rezultate din reclama online.

În fapt, în spatele acestor acţiuni stau implementarea, monitorizarea, măsurarea și analizarea, rezultatelor, precum și ajustarea şi optimizarea rezultatelor conform obiectivelor de marketing. Simplu şi pe înţelesul tuturor: “Să fii cu un pas înaintea concurenței prin performanță!Mereu!”

Exist, dar mă cunoaşte cineva?

Obiectivul principal al digital marketing este promovarea la nivel optimizat în vederea obţinerii maximului de rezultate din strategia online a brandului. Atunci când ai un produs, ca lumea să afle despre el, tot ceea ce ai nevoie este să îl faci cunoscut. Nu mai ține varianta că ai un produs excelente ca preţ şi calitate și să-l poți vine, dacă oamenii nu ştiu că există.

Cât de eficient este digital marketing?

Într-o epocă în care suntem ori în fața unui laptop ori în fața unui ecran mobil, iar tehnologia deschide noi perspective de conectare și influențare, dacă nu ești online nu exiști în mintea potențialilor tăi clienți.

Prin digital marketing te conectezi direct la ceea ce își doresc clienții tăi prin campanii bine gândite și bine construite. Afli ce nevoi și chiar ce urgențe au și le răspunzi în timp real. Astfel, poți construi relații de lungă durată cu consumatorii, doar pentru că ceea ce ai oferit ca impact vizual, ușurință de navigare către informațiile importante pentru useri, rapiditatea încărcării paginii tale web, relevanța conținutului au avut un efect magnetic. În online nu concurezi pe bază de preț de vânzare al produsului, ci pe bază de impact vizual, care se traduce prin încredere din partea userului. Între 30-50% mai multe conversii sunt înregistrate de brandurile care au investit în prezența lor online vs. concurență.

O campania Google Adwords realizată în mod eficient, în care sunt trasate în mod clar obiectivele şi sunt puse în acţiune mecanismele cele mai utile va genera rezultate într-o perioadă foarte scurtă de timp. În online există o mulţime de moduri în care poţi genera recunoaştere pentru compania, produsele şi serviciile tale, dintre care cele mai utile sunt:

  • Promovare prin intermediul reţelelor de socializare – puţini sunt cei care nu deţin un cont pe una dintre reţelele sociale Facebook, Linkedin, Instagram Pinterest, Google+, Netlog, Tumbir, Twitter, etc. Ele îţi pot oferi instrumente utile pentru promovare. Canalul Youtube este un alt mod prin care poţi obţine rezultate neașteptate. Tot ce trebuie să știi este că fiecare canal are un public anume și un scop definit, de aceea ai nevoie să comunici în stilul și pe limba user-ilor preponderenți, care au așteptări ”declarate” .
  • Campanii de tip Google Adwords, Google Double Click – unul dintre cele mai utilizate instrumente în acest sens, prin care îți poți adjudeca prima poziție în prima pagină din Google, dacă ai o strategie ca la carte. De asemeni, platformele oferă o serie de statistici şi analize, care te vor ajuta să-ţi optimizezi conversiile cu costuri din ce în ce mai scăzute, pe măsură ce consumi acest produs online.
  • Educarea clienţilor şi atragerea lor cu ajutorul influencerilor – blogurile cu un trafic ridicat şi publicaţiile online cu reputaţie verificată îţi vor fi de folos în vederea obţinerii celor mai bune rezultate. Încrederea este unul dintre factorii care constituie baza de referinţă în mediul digital, aşa că axează-te pe promovarea prin intermediul celor care pot influenţa un număr mare de potenţiali beneficiari ai serviciilor/produselor tale.
  • Email marketing – este o sursă ultra-eficientă în ceea ce priveşte generarea de rezultate în mediul digital.

Digital marketing este eficient atunci când au fost create toate premizele necesare atingerii scopului propus. De multe ori, în lipsa unui plan de atac, în care să stabilești clar obiectivele de marketing, să iei în calcul optimizarea promovării, resursele la îndemână – website-ul, landing-page-urile, conținutul util și relevant, etc., rezultatele vor fi sub aşteptări.

În fapt, mulţi dintre specialiştii în digital marketing spun că o promovare onestă, orientată către satisfacerea nevoilor beneficiarului şi realizată în mod corespunzător va genera întotdeauna rezultate. În plus, atunci când este concepută şi pusă în aplicare de către o echipă de profesionişti (o firmă de marketing digital), şansele de a obţine rezultatele dorite pot atinge nivelul maximal.

De ce ai nevoie de digital marketing în 2018?

Iată 10 motive pentru care ai atât de mare nevoie de ajutorul marketingului online în 2018:

  1. Te adresezi generațiilor ”digitale” care caută aproape totul pe internet, sunt la un click sau call distanță de tine și cumpără din ce în ce mai mult online;
  2. Brandul tău are nevoie să fie din ce în ce mai vizibil publicului său – o campanie de promovare online bine organizată te va ajuta nu doar să aduci trafic, ci să aduci acel trafic care caută activ produse/ servicii similare;
  3. Brandul tău are nevoie să fie din ce în ce mai apreciat și dorit – nu doar nivelul traficului de pe site sau prietenii din rețelele sociale exprimă valoarea brandului, ci și ce zic specialiștii despre el;
  4. Brandul tău trebuie să fie pe locul 1 în inima clienților – de aceea alege un advertiser care să-i descopere calitățile, valoarea, unicitatea și să le dezvăluie publicului într-o manieră seducătoare, captivantă;
  5. Totul este în schimbare – chiar dacă ai reuşit să dai lovitura şi să atragi clienţii, nu crede că ai terminat aventura online. Fii cu ochii pe tehnologie, inovație, soluții de ultimă oră pentru a-ți păstra afacerea la vedere;
  6. Piața este nesaturată și oricând poți pierde market share – clienţii loiali oferă stabilitate unei companii, dar nu împiedică sosirea start-up-urilor cu ochii ațintiți spre clienții tăi. Întrucât Google apreciază relațiile de lungă durată, nu va cădea pradă ispitei licitațiilor concurenților tăi, de aceea stay engaged.
  7. Pentru că doreşti să-ţi extinzi gama de produse/servicii şi oamenii trebuie să afle acest lucru – este momentul când ţi-ai consolidat reputaţia online şi oamenii te vor recunoaşte foarte uşor, ca atare, îţi poţi extinde paleta de produse/servicii oferite aceluiași public sau altuia, tu decizi.
  8. Dorești să ataci și alte categorii de public – campaniile online au o precizie de 100% în ceea ce privește targetarea publicului țintă, de aceea nu există limite în această direcție.
  9. Te-ai săturat să investești în reclamă nemăsurabiă – toate modalitățile prin care ajungi la public sunt binevenite. Cu unele ajungi mai simplu, mai rapid și mai rentabil, cu altele ajungi dar nu poți măsura impactul. Alege să conteze pe ce cheltuiești bugetul de marketing și să ai control total asupra lui.
  10. Ai un buget mic și trebuie să faci față bugetelor uriașe din industria ta – lumea digitală permite obținerea de profit mulțumitor atât pentru new-entry cu bugete de marketing mici, cât și pentru coloșii care investesc sume fabuloase în marketing. Aici joci la performanță, creativitate, unicitate, onestitate.

În concluzie, digitalul te va ajuta să te faci cunoscut în mediul online. Îţi va oferi toate instrumentele şi metodele pentru a obţine acest lucru oarecum rapid și cost-eficient. Companiile de marketing digital ştiu cum să optimizeze campaniile de atragere a clienţilor şi să-i rețină în zona produselor/serviciilor tale. Cu siguranţă că, nu doar în 2018 ai nevoie de soluţiile oferite de marketingul digital, ci şi-n anii următori, aşa că pregăteşte-te să devii unul dintre reperele din mediul online!